Polityka zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów

Polityka ochrony sygnalistów

W EUROMASZ S.J. przywiązujemy dużą wagę do transparentności, etyki i zgodności z obowiązującymi przepisami. Z tego względu wdrożyliśmy politykę ochrony sygnalistów, która umożliwia zgłaszanie nieprawidłowości w sposób bezpieczny i poufny. Polityka ta została wprowadzona w odpowiedzi na wymogi prawne wynikające z Dyrektywy o ochronie sygnalistów (2019/1937), a także w trosce o naszą firmową kulturę pracy opartą na uczciwości i odpowiedzialności.


Cele polityki ochrony sygnalistów

Naszym celem jest zapewnienie bezpiecznego kanału komunikacji, który pozwoli na zgłaszanie działań niezgodnych z prawem, regulaminem czy etyką. Wszystkie zgłoszenia będą traktowane poważnie, a zgłaszające osoby otrzymają ochronę przed działaniami odwetowymi.


Jak zgłaszać nieprawidłowości?

Osoby chcące zgłosić nieprawidłowości mogą to zrobić w sposób poufny za pomocą następujących kanałów:

  • E-mail: sygnalista@euromasz.pl

Ochrona sygnalistów

Każda osoba dokonująca zgłoszenia ma prawo do pełnej ochrony przed działaniami odwetowymi. Wszystkie zgłoszenia są traktowane poufnie, a tożsamość sygnalisty będzie chroniona zgodnie z przepisami prawa.


Jakie nieprawidłowości można zgłaszać?

Polityka ochrony sygnalistów dotyczy zgłaszania m.in.:

  • naruszeń przepisów prawa pracy,
  • oszustw finansowych,
  • korupcji,
  • naruszeń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • innych działań sprzecznych z obowiązującymi przepisami i zasadami etyki.

Pliki do pobrania