Polityka zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów
Polityka ochrony sygnalistów
W EUROMASZ S.J. przywiązujemy dużą wagę do transparentności, etyki i zgodności z obowiązującymi przepisami. Z tego względu wdrożyliśmy politykę ochrony sygnalistów, która umożliwia zgłaszanie nieprawidłowości w sposób bezpieczny i poufny. Polityka ta została wprowadzona w odpowiedzi na wymogi prawne wynikające z Dyrektywy o ochronie sygnalistów (2019/1937), a także w trosce o naszą firmową kulturę pracy opartą na uczciwości i odpowiedzialności.
Cele polityki ochrony sygnalistów
Naszym celem jest zapewnienie bezpiecznego kanału komunikacji, który pozwoli na zgłaszanie działań niezgodnych z prawem, regulaminem czy etyką. Wszystkie zgłoszenia będą traktowane poważnie, a zgłaszające osoby otrzymają ochronę przed działaniami odwetowymi.
Jak zgłaszać nieprawidłowości?
Osoby chcące zgłosić nieprawidłowości mogą to zrobić w sposób poufny za pomocą następujących kanałów:
- E-mail: sygnalista@euromasz.pl
Ochrona sygnalistów
Każda osoba dokonująca zgłoszenia ma prawo do pełnej ochrony przed działaniami odwetowymi. Wszystkie zgłoszenia są traktowane poufnie, a tożsamość sygnalisty będzie chroniona zgodnie z przepisami prawa.
Jakie nieprawidłowości można zgłaszać?
Polityka ochrony sygnalistów dotyczy zgłaszania m.in.:
- naruszeń przepisów prawa pracy,
- oszustw finansowych,
- korupcji,
- naruszeń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- innych działań sprzecznych z obowiązującymi przepisami i zasadami etyki.
Pliki do pobrania