Sprzedaż ciągników i maszyn rolniczych, sklep części zamiennych. Serwis. Skład opału. OSKP.
×
Massey Ferguson6S
Ciąg dalszy nowej epoki prostych i niezawodnych ciągników
Nowy ciągnik MF 6S podąża za ciosem premiery ciągników MF 8S, maszyn prostych i niezawodnych: MF 6S wyróżnia się niesamowitą mocą, zwinnością, jakością wykonania oraz niepowtarzalną stylistyką.
Uwagę przyciąga nowa maska z charakterystyczną linią w kształcie szabli, podkreślająca niewielkie gabaryty ciągnika.
Bardzo żwawy i dynamiczny silnik to wszystkie zalety ciągnika czterocylindrowego z siłą pociągową, pchania i podnoszenia, którą dorównuje porównywalnym ciągnikom sześciocylindrowym.
Firma Massey Ferguson stworzyła ciągnik będący istną esencją energii o dużej gęstość mocy, co doskonale odpowiada potrzebom klientów poszukujących maszyny o kompaktowych gabarytach, lecz o nośności i mocy napędowej idealnej najnowszego osprzętu czołowego i tylnego.
Kluczowe zalety serii 6S
PORADZISZ SOBIE W NAJTRUDNIEJSZYCH WARUNKACH Jest to najmocniejszy czterocylindrowy ciągnik na rynku – może rozwijać aż 200 KM w 4-cylindrowej wersji ACGO Power o pojemności 4,9 litra (oraz moment sięgający 840 Nm). Silnik wyposażony jest w kompleksowy układ oczyszczania spalin SCR, który spełnia normy emisji Stage V – zmniejsza on przy tym koszty utrzymania maszyny, a układ rozwiązano tak, by nie ograniczał widoczności z kabiny. System regulacji mocy silnika (EPM) może zwiększyć ją nawet o 20 KM (w zależności od modelu), za tym idzie zaś wzrost momentu obrotowego.
CIĄGNIK, NA KTÓRYM MOŻNA POLEGAĆ Ciągnik o silniku najlepiej zestrojonym z dwiema przekładniami napędowymi do wyboru, doskonalonymi od 20 lat: Dyna-VT i Dyna-6. Przekładnia Dyna-6 SUPER ECO zwiększa wydajność pracy ciągnikiem, zmniejszając zużycie paliwa – silnik może mieć o 17% mniej obrotów niż dotychczas (prędkość jazdy 40km/h przy 1 500 obr./min). Przekładnia Dyna-VT pracuje precyzyjnie i płynnie, zaś sterowanie nią jest proste – za pomocą dźwigni zmiany kierunku jazdy Power Control (oferującej nawet 8 różnych funkcji sterowania).
MOCNY, LEKKI I PRZEMYŚLANY MF 6S łączy w sobie wszystkie zalety ciągników czterocylindrowych – niewielkie gabaryty, małą masę własną i dobrą zwrotność – z siłą pociągową, pchania i podnoszenia, którą dorównuje porównywalnym ciągnikom sześciocylindrowym. Maksymalny udźwig ciągnika sięga 9 600 kg, zaś dzięki niezwykłej masie pociągowej i DMC zwiększonej nawet do 12 500 kg, maszyna poradzi sobie łatwo z ciężkim osprzętem rolniczym.
NIEZRÓWNANA ZWROTNOŚĆ Promień skrętu ciągnika wynosi tylko 9,5 m, a zatem jest najmniejszy w klasie mocy 200 KM – pozwala to szybciej zawracać na uwrociach i zręczniej pracować ładowaczem czołowym.
NAJWIĘKSZA STABILNOŚĆ I PRZYCZEPNOŚĆ ZE WSZYSTKICH CIĄGNIKÓW 4-CYLINDROWYCH Dzięki rozstawowi osi 2,67 m ciągnik ten oferuje największą stabilność jazdy i przyczepność do podłoża ze wszystkich obecnie dostępnych ciągników 4-cylindrowych: rozstaw osi jest długi, zaś stosunek mocy do masy wręcz idealny (masa rozkłada się 45% na przód i 55% na tył), co przekłada się na.
WYŻSZA MASA TRANSPORTOWA, MINIMALNE ZNISZCZENIA GLEBY Ciągnik waży o 400 kg mniej niż jego sześciocylindrowy odpowiednik. Oznacza to wyższą masę transportową i minimalne zniszczenia gleby, a zatem większe plony w wyniku mniejszego nacisku kół na glebę i mniejsze jej zniszczenia podczas prac polowych.
MAKSYMALNA MOC NA KOŁACH, MINIMALNE UBICIE GLEBY Nowe opony tylne Michelin VF650/60R42 dostępne na zamówienie w modelach MF 6S.165 i MF 6S.180, to jeszcze wyższa poprzeczka jeśli chodzi o przyczepność do podłoża. Opony tylne o średnicy 42 cali gwarantują maksymalne przeniesienie mocy napędowej na podłoże, a jednocześnie minimalne.
WYŻSZY KOMFORT I WIĘKSZA WYGODA Dogodnymi akcentami są między innymi automatyczne włączanie światła ostrzegawczego oraz opóźnienie wyłączenia oświetlenia kabiny. Komfort można zwiększyć wybierając amortyzacje osi przedniej Quadlink, aktywną mechaniczną amortyzacje kabiny na zamówienie oraz jeden z gamy foteli. Nowy ergonomiczny podłokietnik z dźwignią MultiPad i wielofunkcyjnym joystikiem elektrohydrauliki – sterowanie jest zawsze pod ręką, a zatem praca nie wymaga wysiłku. Nowy intuicyjny terminal Datatronic 5 przedstawia wszystkie informacje niezbędne do sterowania każdą z funkcji ciągnika. Ciągnik można wyposażyć w aż 16 LED-owych świateł roboczych, dzięki którym w nocy jest jasno jak dzień – wyróżniają się wysokim natężeniem światła i niskim poborem prądu.
NAJLEPSZY CIĄGNIK DO ŁADOWACZY CZOŁOWYCH Nowy ciągnik MF 6S dostępny jest z fabrycznie zainstalowanym ładowaczem czołowym. Stworzyliśmy ładowacz z myślą o najwyższej zwrotności i prostym dostępie do rewizji technicznych – doskonale uzupełnia więc ciągnik, a co więcej, wręcz łączy się z nim w idealną całość. Dostępny na zamówienie wielofunkcyjny joystick elektrohydrauliki umożliwia sterowanie dodatkowymi funkcjami przekładni: wyborem kierunku jazdy naprzód-wstecz i zmianą biegów, co usprawnia pracę ciągnikiem. Funkcja 3rd Live – trzeciej funkcji hydraulicznej osprzętu czołowego – pozwala zwierać i rozwierać chwytak, jednocześnie manewrując zawieszonym z przodu narzędziem. Wąska, pochyła maska i wąski profil rury wydechowej dają niezrównaną widoczność z kabiny. Dostępny na zamówienie dach Visioline jest przeszklony, ułatwiając obserwację unoszonych ładunków – przydaje się to zwłaszcza podczas sterowania bel siana i słomy. Funkcja sprzęgła w hamulcu przestawia przekładnię w położenie neutralne, gdy naciskasz pedały hamulca, co umożliwia obsługę hamulca i sprzęgła jedną stopą oraz sprawia, że praca z ładowaczem jest bezpieczniejsza, łatwiejsza i dużo bardziej komfortowa. Ciągniki MF 6S z przekładnią Dyna-VT dostępne są z hydrauliką o dużej mocy i wydajności 190 l/min, dzięki czemu osprzęt może pracować szybko.
ZMNIEJSZ NAKŁADKI PRZEJAZDÓW DZIĘKI DOKŁADNYM ZABIEGOM POLOWYM System prowadzenia ciągnika MF Guide dostępny jest z poziomem dokładności 30 centymetrowm i centymetrowym – rozwiązanie to sprzyja rentowności prac polowych, bowiem ogranicza szerokość nakładek między przejazdami dzięki dostępnym w ofercie odbiornikom i sygnałom korekty położenia Novatel i Trimble. Kontrola sekcji MF Section Control zmniejsza nakładki między przejazdami z zabiegami polowymi o 12%. Kontrola zmiennego dawkowania MF Rate Control reguluje wydatek chemii, nawozów i materiału siewnego na bieżąco – jak każdemu wiadomo, to przynosi wielkie oszczędności. System telemetrii MF Connect umożliwia kontrolowanie pracy floty pojazdów rolniczych – poprzez zdalny dostęp do bieżących danych z ciągnika MF 6S i następnie analizę informacji o charakterystyce pracy i osiągach. MF TaskDoc™ i MF TaskDoc™ Pro służą do tworzenia i bezpiecznego przesyłu ewidencji prac między polem i biurem gospodarstwa. Datatronic 5 to 9-calowy terminal z wyświetlaczem dotykowym, służący do obsługi funkcji sterowania ciągnikiem, osprzętem ISOBUS, systemami MF Guide, MF Section Control oraz MF Rate Control – pozwala to robić intuicyjnie, aby wykorzystać lepiej możliwości rolnictwa inteligentnego. Dostępny na zamówienie terminal Fieldstar 5 może służyć jako drugi wyświetlacz w kabinie, znacznie ułatwiając prace w systemach rolnictwa precyzyjnego.
Rozwiązania technologiczne i innowacje
MocOsiągiZwrotność i trakcjaKomfortŚrodowisko operatoraZarządzanie gospodarstwem
Wszechstronny ciągnik MF 6S o czterech cylindrach i kompaktowych gabarytach oferuje osiągi większych i cięższych maszyn sześciocylindrowych. Zaprojektowaliśmy go z myślą o dobrych osiągach, które sprawdzą się w wielu zastosowaniach i u każdego użytkownika – od usługodawców po uprawę roślin oraz duże hodowle zwierząt.
SILNIK Każdy ciągnik MF 6S napędzany jest dynamicznym, 4-cylindrowym silnikiem AGCO POWER o pojemności 4,9 litra. Spełniają one normy emisji spalin STAGE V, a ich moc sięga od 135 KM do 200 KM (z EPM). Największy model rozwija moment obrotowy 840 Nm.
KOMPLEKSOWA TECHNOLOGIA SCR Nasze kompaktowe silniki mają wysoce wydajne i zaawansowane układy oczyszczania spalin SCR.
OSIĄGI Na wysokie osiągi i niski poziom emisji spalin wpływa też elektroniczny zawór upustowy spalin na turbosprężarce. Ciągnik oszczędnie zużywa paliwo dzięki automatycznemu ograniczeniu niskich obrotów jałowych.
PODZESPOŁY UKŁADU OCZYSZCZANIA SPALIN Wszystkie podzespoły układu oczyszczania spalin zamontowano pod kabiną z prawej strony ciągnika. Nie przeszkadzają we wsiadaniu ani nie ograniczają widoczności. Jednocześnie prześwit pozostaje wysoki, a dostęp rewizyjny jest łatwy.
UKŁAD PRZEPŁYWU POWIETRZA Nowy, zoptymalizowany układ przepływu powietrza zwiększa wydajność chłodzenia silnika, co przekłada się na jego lepsze osiągi i wydajność.
EPM – REGULACJA MOCY SILNIKA (1) EPM może zwiększyć moc nawet o 20 KM, a także moment obrotowy. Dodatkowa moc włącza się automatycznie podczas transporty, jak również podczas pracy polowej z włączonym WOM lub osprzętem hydraulicznym.
AUTOMATYCZNE DZIAŁANIE EPM (2) Dodatkowa moc włącza się automatycznie podczas transportu, jak również podczas pracy polowej z włączonym WOM lub osprzętem hydraulicznym.
NIEZAWODNE PRZEKŁADNIE Ciągnik MF 6S można zamówić w konfiguracji idealnie odpowiadającej twojemu gospodarstwu. Przekładnia Dyna-6 ma 6 biegów bezsprzęgłowych w każdym z czterech zakresów. Dyna-VT jest bezstopniowa, gwarantując najwyższą wygodę i kontrolę w każdych warunkach.
DYNA-6 Przekładnia typu semi-powershift, zapewniająca najlepsze w swojej klasie osiągi i niezawodność, oferuje sześć przełożeń Dynashift, optymalnie zestopniowanych w czterech zakresach i zmienianych bez użycia pedału sprzęgła.
WYJĄTKOWA, PROSTA I WIELOFUNKCYJNA DŹWIGNIA POWER CONTROL Wyjątkowa dźwignia MF Power Control ma funkcję Power Shuttle (zmiany kierunku jazdy) oraz umożliwia alternatywny sposób zmiany przełożeń i wysprzęglanie silnika. Operator może ustawić stopień reakcji (agresywności pracy) dźwigni.
MULTIPAD – KONTROLA W ZASIĘGU RĘKI Dźwignia MultiPad oferowana jest standardowo w wersji Efficient i Exclusive. Steruje pracą przekładni, tempomatem, TUZ, WOM, pracą na uwrociach i zaworami zewnętrznymi za pomocą wbudowanego mikrojoysticka.
TRYB AUTOMATYCZNY Tryb ten automatycznie zmienia biegi przekładni w obu kierunkach, dzięki czemu można liczyć na maksimum mocy, a tym samym ciągnik sprawdzi się w każdych warunkach. Można wybrać prędkość silnika, przy której przekładnia ma zmieniać biegi.
TRYB AUTOMATYCZNY Tryb ten automatycznie zmienia biegi przekładni w obu kierunkach, dzięki czemu można liczyć na maksimum mocy, a tym samym ciągnik sprawdzi się w każdych warunkach. Można wybrać prędkość silnika, przy której przekładnia ma zmieniać biegi.
BIEGI PEŁZAJĄCE Dodatkowe, biegi pełzające ułatwiają pracę wymagającą bardzo niskiej prędkości jazdy – nawet od 100 m/h. 0,09 km/h przy 1400 obr./min.
ECO W STANDARDZIE Tryb automatycznej zmiany biegów zmniejsza zużycie paliwa: standardowa funkcja SuperEco pozwala rozwinąć prędkość maksymalną jazdy przy możliwie najniższych obrotach. (40 km/h przy 1500 obr./min, 50 km/h przy 1800 obr./min, zależnie od ogumienia).
SPRAWDZONA PRZEKŁADNIA DYNA-VT Przekładnia Dyna-VT idealnie współpracuje z EPM i zmienia biegi bezstopniowo. Oferuje szereg trybów pracy, które można programować elektronicznie w prosty sposób – przekłada się to na najwyższe w klasie osiągi, wydajność i oszczędność.
Ciągnik MF 6S zaprojektowano z myślą o osiągach możliwych dotychczas w segmencie ciągników 6-cylindrowych – po to, by dzięki dużemu udźwigowi i dzielności jezdnej z łatwością sprawdzał się w ciężkiej pracy nawet z największym nowoczesnym osprzętem rolniczym. Ciągnik ten jest lekki i mocny, zwrotny, lecz o ogromnym momencie obrotowym. To istna esencja energii o dużej gęstość mocy. Jest doskonały dla każdego, który chce mieć niewielki ciągnik o bardzo wydajnym WOM i solidnym układzie zawieszenia osprzętu, by pracować bardzo wydajnie nawet z największymi, najbardziej skomplikowanymi agregatami rolniczymi.
TUZ O WYSOKIM UDŹWIGU Udźwig sięga nawet 9 600 kg. Złącza tylne hydrauliki zewnętrznej mają system dekompresji ciśnienia oleju, co ułatwia odłączanie osprzętu. Ciągnik można doposażyć w aż 5 zaworów zewnętrznych.
TUZ O WYSOKIM UDŹWIGU (2) Stabilizator automatyczny osprzętu ma krótki łańcuszek i jest łatwy w montażu. Stabilizator jednokierunkowy z każdej strony jest bardzo niezawodny.
ELEKTRONICZNY SYSTEM STEROWANIA UKŁADEM ZAWIESZENIA ELC jest dostępny w standardzie. Umożliwia łatwe i precyzyjne sterowanie funkcjami zawieszenia osprzętu, a tym samym dokładne ustawianie głębokości pracy osprzętu w ziemi czy wysokości ich zawieszenia.
ELEKTRONICZNY SYSTEM STEROWANIA UKŁADEM ZAWIESZENIA (2) Układ steruje dokładniej i szybciej, ponieważ jego podzespoły elektryczne reagują bezzwłocznie. Zagłębienie zmienia się błyskawicznie, dzięki czemu ciągnik rozwija maksymalną przyczepność bez przerwy, by ograniczyć poślizg kół i zużywać mniej paliwa.
WYDAJNOŚĆ HYDRAULIKI Z DYNA-6 Ciągniki MF 6S z przekładnią Dyna-6 mają w standardzie hydraulikę roboczą typu LS o wydajności 110 l/min. Można jednak wybrać dodatkowy układ hydrauliki typu otwartego o wydajności 100 l/min.
WYDAJNOŚĆ HYDRAULIKI Z DYNA-VT Jeśli zależy ci na szybszej pracy hydrauliki, modele Dyna-VT (standardowo z hydrauliką typu zamkniętego, z LS, o wydajności 110 l/min) można wyposażyć w hydraulikę LS 190 l/min która poradzi sobie z najcięższym osprzętem agregowanym.
DODATKOWA HYDRAULIKA LS 190 L/MIN Z PRZEKŁADNIĄ DYNA-VT Układ napędzany jest pompą tłoczkową o zmiennej pojemności. Duży przepływ oleju przy niskich obrotach silnika to wysoka wydajność pracy i niskie zużycie paliwa. Pompa tłoczy tylko tyle oleju, ile potrzeba, a wydatek spada z zapotrzebowaniem.
DODATKOWE ZAWORY HYDRAULIKI ZEWNĘTRZNEJ Szeroka oferta zaworów hydrauliki zewnętrznej i możliwości sterowania pomogą ci w pracy z nowoczesnym osprzętem – co więcej, znacznie ją ułatwią! W zależności od specyfikacji ciągnika może on być wyposażony aż w pięć zaworów, wedle twoich potrzeb.
MODELE ESSENTIAL Wersja Essential ma proste, mechaniczne sterowanie zaworami hydrauliki zewnętrznej oraz wygodny, oddzielny joystick na zamówienie – do precyzyjnej pracy ładowaczem.
MODELE EFFICIENT Modele Efficient mają MultiPad z mikrojoystickiem do sterowania 1. i 2. zaworem zewnętrznym, zaś 3. i 4. zawór są sterowane osobnymi dźwigniami. Wygodę pracy można zwiększyć zamawiając elektroniczny joystick na podłokietniku.
MODELE EXCLUSIVE Operatorzy mogą liczyć w wersji Exclusive na nowy MultiPad z mikrojoystickiem i fingertipsami na konsoli.
PRZEDNI UKŁAD ZAWIESZENIA (1) Zintegrowany układ przedniego podnośnika (IFLS) o wysokiej wytrzymałości dostępny jest jako opcja i dostosowany jest do przedniej amortyzacji osi ciągnika.
IFLS (2) Udźwig maksymalny sięga 3,2 tony, oddzielne sterowanie zaworami przednimi, maksymalnie 2 zawory hydrauliki zewnętrznej oraz złącze swobodnego powrotu oleju. Sterowanie amortyzacji oraz przewody hydrauliki są całkowicie niezależne – to wygodne i wydajne.
SZEROKA GAMA WOM Można zamówić WOM nawet z czterema prędkościami: 540, 540 ECO, 1000 lub 1000 ECO. MF 6S ma standardowo WOM z 2 prędkościami przy 2000 obr./min silnika, które dają maksymalną moc.
ZAKRES STAŁEJ MOCY Ciągniki mogą rozwijać stałą moc aż do 600 obr./min, zaś z przekładnią Dyna-VT można ustawić dowolną prędkość jazdy przy wybranych obrotach silnika. Dlatego zawsze można dobrze dobrać obroty WOM i prędkość jazdy do mocy silnika, oszczędzając paliwo.
NIŻSZE SPALANIE PALIWA Do lżejszych prac przewidziano obroty WOM 540 Eco i 1000 ECO przy ok. 1550 obr./min silnika, co zmniejsza zużycie paliwa i poziom hałasu w kabinie.
Zakrzywiona rama podwozia MF 6S i nowa, przemyślana konstrukcja maski wpływają na najlepszą zwrotność ciągnika na rynku. Podwozie zaprojektowano tak, aby ciągnik dobrze prowadził się na drodze oraz miał idealny rozkład masy dający znakomita przyczepność i minimalne ubicie gruntu.
PROMIEŃ SKRĘTU W polu czy w obejściu: MF 6S oferuje wąski promień skrętu dzięki krótkiemu rozstawowi osi i zakrzywionej przedniej części podwozia, rozwiązaniom przemyślanym przez inżynierów MF.
SZYBSZE ZAWRACANIE NA UWROCIACH, SZYBKA PRACA ŁADOWACZEM Promień skrętu pozostaje mały nawet gdy ciągnik ma przedni układ zawieszenia. Ciągnik MF 6S jest w stanie zawrócić po okręgu 9,5 m. Może szybko zawracać na uwrociach i ułatwia szybką pracę ładowaczem – czyli wydajną pracę człowieka i maszyny.
SPEEDSTEER (1) SpeedSteer ułatwia zawracanie na uwrociach, podnosząc wydajność prac polowych i ładowaczem czołowym. Jest to system regulacji stopnia przełożenia przekładni kierowniczej, czyli liczby obrotów kołem kierownicy potrzebnych by skręcać.
SPEEDSTEER (2) System można włączać i wyłączać – wyłącza się automatycznie przy ponad 18 km/h, zwiększając bezpieczeństwo jazdy w polu i na drodze.
AMORTYZACJA OSI PRZEDNIEJ (1) Wyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa dzięki innowacyjnej amortyzacji osi przedniej: system Quadlink ma akumulatory ciśnienia hydraulicznego, które tłumią wstrząsy w trudnym terenie i na nierównych drogach.
UKŁAD AMORTYZACJI QUADLINK (2) Skok zawieszenia wynosi 90 mm i pracuje ono automatycznie oraz równomiernie na nierównościach.
WYŻSZY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA I WYGODY Z AMORTYZACJĄ QUADLINK (3) Prosta konstrukcja przekłada się na wysoki komfort jazdy i wąski promień skrętu – warto wspomnieć o osi z pełną oscylacją wychylenia oraz maksymalnym możliwym prześwicie. Jest też całkowicie bezobsługowe.
RAMA (1) Konstruktorzy firmy Massey Ferguson chcieli by ciągnik MF 6S miał wymiary podwozia czyniące ciągnik prawdziwie wielozadaniową maszyną. Udało się to. Prowadzi się on dobrze na drodze i bezdrożach – podczas orki czy holowania przyczep.
KOMPAKTOWA RAMA (2) Ciągnik waży o 400 kg mniej niż jego sześciocylindrowy odpowiednik. Oznacza to wyższą masę transportową i minimalne zniszczenia gleby, a zatem większe plony w wyniku mniejszego nacisku kół na glebę i mniejsze jej zniszczenia podczas prac polowych.
DŁUGI ROZSTAW OSI Dzięki długiemu rozstawowi osi (2,67 m) i doskonałemu stosunkowi mocy do masy (45% na przód i 55% na tył) można liczyć na najlepszą stabilność i przyczepność wśród wszystkich ciągników 4-cylindrowych na rynku – a także zwinność zawracania na uwrociach.
BARDZO DUŻA DMC DMC ciągnika MF 6S wzrosła do 12 500 kg – i ma on dość mocy, by poradzić sobie z trudną orką, bowiem zawsze można zamontować balast zwiększający przyczepność kół.
SZEROKA GAMA OGUMIENIA I BALASTU Szeroka gama opon i balastu dla MF 6S pozwala zwiększyć przyczepność i chronić glebę przed ubiciem kołami – to oznacza mniejsze koszty eksploatacyjne i większe plony.
DODATKOWE TYLNE OPONY 42” Opony tylne Michelin VF650/60R42 dostępne dla modeli MF 6S.165 i MF 6S.180 dają idealną przyczepność do podłoża. Gwarantują maksymalne przeniesienie mocy napędowej i minimalne ubicie gleby dzięki dużej powierzchni styku z ziemią.
Kabina MF 6S słynie z niskiego poziomu hałasu – możesz zatem pracować wygodnie i w ciszy (przy jedynie 70 dB), ciesząc się przemyślanymi przyrządami i jakością wykonania. Wiemy bowiem, że wydajna praca operatora to wyższy zysk dla gospodarstwa!
ERGONOMIA Duże drzwi i szerokie stopnie ułatwiają wsiadanie do kabiny MF 6S. Wszystkie niezbędne dane znajdziesz na kompleksowej desce rozdzielczej. Przełączniki i przyrządy tuż pod ręką traktorzysty są proste w obsłudze.
NOWY PODŁOKIETNIK Nowy podłokietnik jest prosty i łatwy w obsłudze – poszczególne funkcje przyporządkowano ergonomicznie do grup. Znajdziesz na nim również wygodne elementy sterownicze radioodbiornika, czy interfejsu Bluetooth.
WIDOCZNOŚĆ 360° Nieograniczona widoczność wokół kabiny to mądra praca z osprzętem i bezpieczna jazda po drogach.
KOMFORT NAJWYŻSZEJ KLASY Pracuj wydajnie cały dzień – dzięki osi przedniej z zawieszeniem MF Quadlink, opcjonalnym aktywnym zawieszeniem mechanicznym kabiny i jednym z wygodnych foteli z naszej oferty.
SZEROKI ZAKRES WYPOSAŻENIA Wyposażenie uwzględnia automatyczne włączanie światła ostrzegawczego na drodze oraz funkcję „odprowadzania do domu” – która automatycznie wyłącza światła robocze i z opóźnieniem gasi światło w kabinie, aby bezpiecznie z niej wysiąść na ziemię.
NIECH PRACA BĘDZIE ŁATWIEJSZA Przewidzieliśmy dodatkowe gniazda do zasilania telefonów i laptopów, radio z MP3 (USB, AUX i CD), interfejs Bluetooth, a także radio cyfrowe DAB+, lusterka boczne na teleskopach z ogrzewaniem oraz automatyczną klimatyzację.
W NOCY JAK ZA DNIA Można dokupić nawet 16 świateł roboczych LED: nocą będzie jasno jak w dzień.
ZAAWANSOWANA DESKA ROZDZIELCZA ZE WSKAŹNIKIEM OSIĄGÓW Specjalnie dla wygody operatora opracowaliśmy niską deskę rozdzielczą z czytelnym wyświetlaczem SIS o wymiarach 70 x 52 mm.
RODZAJE DACHÓW KABINY Można wybrać 3 wersje dachu kabiny – w tym przeszklone, dzięki którym łatwo widać podnoszone ładunki albo po to, by otworzyć szyberdach. Mamy dach standardowy, jego wersję z szyberdachem i dach Visio.
LEPSZY DESIGN Wraz z wprowadzeniem modelu MF 6S, Massey Ferguson kontynuuje swój uderzający design nowej ery, który po raz pierwszy pojawił się w zaawansowanej, nowej serii MF 8S, w tym samym uderzającym „neo-retro” malowaniu z nowoczesnymi reflektorami i sygnaturą LED.
TRADYCJA Wzornictwo to jest wyrazem hołdu dla historii całej marki Massey Ferguson – uwzględnia tradycyjny, szary pas w kształcie łyżwy i motyw na masce, podobny do homonta, który znany jest jeszcze od serii MF 100.
Kabina MF 6S zaprojektowana jest tak, by zminimalizować stres i zmęczenie podczas pracy – jest niezrównanie wygodna, prosta i daje świetną widoczność z fotela. Dogodnymi akcentami są między innymi automatyczne włączanie światła ostrzegawczego oraz opóźnienie wyłączenia oświetlenia kabiny. Nowe zawieszenie osi przedniej zwiększa komfort pracy i jazdy. Nowy intuicyjny terminal Datatronic 5 przedstawia wszystkie informacje niezbędne do sterowania każdą z funkcji ciągnika. Nowy podłokietnik i znakomicie przemyślane rozwiązania ergonomiczne – sterowanie jest zawsze pod ręką, a zatem praca nie wymaga wysiłku. Ciągnik można wyposażyć w aż 16 LED-owych świateł roboczych, dzięki którym w nocy jest jasno jak dzień – wyróżniają się wysokim natężeniem światła i niskim poborem prądu. Światła LED świecą jasno za dnia i podkreślają atrakcyjną stylistykę ciągnika.
SPECYFIKACJA ESSENTIAL Essential to wersja podstawowa MF 6S… ale bardzo dobrze wyposażona. Uwzględnia najważniejsze elementy typowe dla marki MF, które są proste, łatwe w obsłudze i wszechstronne – gwarantując osiągi i moc, na których możesz polegać.
KABINA PANORAMICZNA ESSENTIAL Kabina Panoramic dla Essential jest na zamówienie – wyróżnia się najlepszą widocznością wokół ciągnika sprzyjającą pracom komunalnym i utrzymaniu dróg oraz terenów. Szeroka jednoczęściowa szyba z poliwęglanu jest bardzo wytrzymała i chroni operatora przed odpryskami.
SPECYFIKACJA EFFICIENT Wersja Efficient uwzględnia funkcje najważniejsze dla wydajności pracy – pozwala wykonywać ją szybciej, z wyższą jakością i dokładniej.
SPECYFIKACJA EXCLUSIVE Ciągniki w wersji Exclusive to wiele zaawansowanych funkcji – przeznaczone są dla wymagających, dużych użytkowników którzy szukają oszczędności w przewadze konkurencyjnej.
Rozwiązania technologiczne zastosowane w serii MF 7S są wyraźnym wskaźnikiem tempa postępu i wprowadzania innowacji przez firmę Massey Ferguson. Informacja to potęga, zwłaszcza jeśli chodzi o bardziej wydajną i wydajną pracę.. Dlatego też firma MF zawsze stara się dostarczać proste i niezawodne rozwiązania technologiczne zapewniające niezrównaną łatwość użytkowania, lepszą produktywność i rentowność, a to wszystko przekłada się na wyższe plony, niższe koszty nakładów pracy i większe zyski.
DATATRONIC 5 – STANDARD W MODELACH EXCLUSIVE System Datatronic 5 to terminal o przemyślanym, dotykowym ekranie 9”, dzięki któremu wszystkie funkcje MF 6S są dosłownie pod ręką.
DATATRONIC 5 — STANDARD W SPECYFIKACJI EXCLUSIVE, OPCJA W POZOSTAŁYCH System Datatronic 5 dosłownie umieszcza wszystkie funkcje ciągnika MF 5S w zasięgu ręki operatora za pomocą 9-calowego inteligentnego ekranu dotykowego.
FIELDSTAR 5 Nowy terminal Fieldstar 5 ma zapewnić bardziej intuicyjne wrażenia związane z precyzyjnym rolnictwem, dostarczając system gwarantujący łatwe w obsłudze doświadczenia, zwiększający wydajność, produktywność i zyskowność.
MF TASK DOC System MF Task Doc to przyszłość rolnictwa, ponieważ pomaga rolnikom uzyskać większą wydajność dzięki wiedzy zapewnianej przez precyzyjnie mierzone dane dostępne w zasięgu ręki właściciela gospodarstwa.
MF GUIDE System MF Guide to naszpikowany funkcjami bezdotykowy system nawigacji dostępny w nowych ciągnikach. System ponadto jest dostępny w ramach obsługi posprzedażowej. Jest w stanie zapewnić dokładność do mniej niż metra, decymetra i centymetra, zwiększając wydajność operacji rolniczych.
MF CONNECT Usługa MF Connect umożliwia Tobie i Twojemu dealerowi koordynację i optymalizację oraz płynną komunikację z Twoją flotą, aby lepiej zarządzać konserwacją i zdalnie monitorować sprzęt pracujący w terenie.
MF SECTION CONTROL Dzięki w pełni automatycznej kontroli sekcji dla maszyn i urządzeń podłączonych za pomocą złącza ISOBUS operatorzy mogą wysiewać, nawozić i aplikować środki ochrony roślin bez nakładania przejazdów na siebie. Zapobiega to wielokrotnemu nakładaniu zabiegów na te same obszary upraw oraz poza granice pola.
Dostępne modele
Model
Moc maksymalna (KM)*
Moc maksymalna z EPM (KM)**
Silnik
Przekładnia
Maksymalny moment obrotowy***
Udźwig (kg)
MF 6S.135
135
150
AGCO Power, 4-cylindrowy, 4,9l
Dyna-6/VT
650
9600
MF 6S.145
145
160
AGCO Power, 4-cylindrowy, 4,9l
Dyna-6/VT
700
9600
MF 6S.155
155
175
AGCO Power, 4-cylindrowy, 4,9l
Dyna-6/VT
750
9600
MF 6S.165
165
185
AGCO Power, 4-cylindrowy, 4,9l
Dyna-6/VT
800
9600
MF 6S.180
180
200
AGCO Power, 4-cylindrowy, 4,9l
Dyna-6/VT
840
9600
* przy 1950 obr./min z EPM | ** z włączonym EPM | *** przy 1500 obr./min z włączonym EPM
Ciągnik z ładowaczem czołowym
Kupując nowy ciągnik MF 6S w wersji Essential, Efficient lub Exclusive możesz zamówić go z w pełni zintegrowanym fabrycznie ładowaczem czołowym, by móc wykorzystać możliwości maszyny do maksimum. Stworzyliśmy ładowacz z myślą o najwyższej zwrotności i prostym dostępie do rewizji technicznych – doskonale uzupełnia więc ciągnik, a co więcej, wręcz łączy się z nim w idealną całość. Pełna kontrola: dostępny na zamówienie wielofunkcyjny joystick elektrohydrauliki umożliwia sterowanie dodatkowymi funkcjami przekładni: wyborem kierunku jazdy naprzód-wstecz i zmianą biegów, co usprawnia pracę ciągnikiem. Funkcja 3rd Live – trzeciej funkcji hydraulicznej osprzętu czołowego – pozwala zwierać i rozwierać chwytak, jednocześnie manewrując zawieszonym z przodu narzędziem. Wąska, pochyła maska i wąski profil rury wydechowej dają niezrównaną widoczność z kabiny. Dostępny na zamówienie dach Visioline jest przeszklony, ułatwiając obserwację unoszonych ładunków – przydaje się to zwłaszcza podczas ładowania bel siana i słomy. Funkcja sprzęgła w hamulcu przestawia przekładnię w położenie neutralne, gdy naciskasz pedały hamulca, co umożliwia obsługę hamulca i sprzęgła jedną stopą oraz sprawia, że praca z ładowaczem jest bezpieczniejsza, łatwiejsza i dużo bardziej komfortowa.
Cechy ciągnika z ładowaczem czołowym:
Elastyczne wyposażenie dla bardzo różnych prac
Dostępny na zamówienie joystick wielofunkcyjny umożliwia zmianę kierunku jazdy oraz biegów
Funkcja hydrauliki 3rd Live ze sterowaniem proporcjonalnym – dodatkowy, przemyślany obieg oleju który pozwala zwierać i rozwierać chwytak, jednocześnie manewrując zawieszonym z przodu narzędziem
Najwyższa widoczność z kabiny dzięki przemyślanemu profilowi maski i deski rozdzielczej
Fabrycznie montowana rama nośna ładowacza zwiększa możliwości wszechstronnego ciągnika
Optymalna zwrotność i łatwy dostęp do rewizji technicznych ciągnika
Na zamówienie dach Visioline z konstrukcją FOPS
Doskonała zwrotność – wąski promień skrętu, SpeedSteer, dynamiczna praca silnika i hydrauliki
Można włączać joystickiem funkcje wytrząsania łyżki ładowacza
Nowy system szybkozłączek ogranicza spadek ciśnienia przy dużym przepływie, przyspieszając ruchy ładowacza i zmniejszając zużycie paliwa
Na zamówienie funkcja blokady osprzętu poleceniem z joysticka wielofunkcyjnego
Menu na wyświetlaczu SIS pozwala korzystać z automatyki prędkości silnika (w standardzie) – zwiększając jego obroty za pomocą joysticka
Nowa funkcja automatycznego sterowania ładowaczem MF ułatwia dokładny przeładunek, poprawiając wydajność pracy i jej bezpieczeństwo. Można łatwo korzystać z niej za pomocą ekranu Datatronic 5, by odważać porcje na widłach lub łyżce ładowacza. Funkcja zapisuje wykrytą wagę porcji, przeładowanego materiału lub ilości pracy wykonanej ładowaczem – dane te można przenieść do prostego arkusza kalkulacyjnego. MF E-Loader umożliwia programowanie automatycznych sekwencji ruchu ładowacza podczas przeładunku, np. zatrzymanie ładowacza na określonej wysokości górnej i dolnej, a także ustawianie maksymalnych kątów zasięgu ruchu. Uwzględnia także funkcję wytrząsania łyżki.
Ciągnik – Ładowarka
Przy zakupie nowego ciągnika MF 7S, niezależnie od tego, czy zamówiono go w pakiecie Essential, Efficient czy Exclusive, może on mieć w pełni zintegrowany i dostępny fabrycznie ładowacz, aby zapewnić najwyższą wydajność. Zaprojektowany z myślą o maksymalnej zwrotności i dostępie do konserwacji, stanowi on integralną część maszyny. Pełna kontrola – Opcjonalny joystick mechaniczny lub wielofunkcyjny E/H posiada dodatkowe funkcje do obsługi przekładni, takie jak bieg do przodu/do tyłu oraz zmiana prędkości, co zwiększa wszechstronność pracy.
Funkcja 3rd Live umożliwia operatorowi jednoczesne otwieranie/zamykanie chwytaka i przechylanie lub spychanie osprzętu. Doskonała widoczność dzięki nowej wąskiej masce i rurze wydechowej. Opcjonalny dach Visioline poprawia widoczność ładunków na wysokości, a szczególnie przydatne na przykład podczas układania bel w stos. „Funkcja sprzęgła w hamulcu” ustawia przekładnię w położeniu neutralnym, gdy pedały hamulca są wciśnięte, co umożliwia obsługę hamulca i sprzęgła wyłącznie jedną nogą oraz sprawia, że obsługa ładowacza jest bezpieczniejsza, łatwiejsza i znacznie wygodniejsza.
Najważniejsze cechy ciągnika-ładowacza:
W pełni zintegrowany ładowacz MF FL jest teraz dostępny jako fabrycznie montowany aby zapewnić najwyższą wydajność
Opcjonalny joystick wielofunkcyjny umożliwia również zmianę kierunku i prędkości, zapewniając całkowitą kontrolę
Proporcjonalne sterowanie trzecim zaworem suwakowym umożliwia operatorom jednoczesne otwieranie/zamykanie chwytaka i przechylanie lub spychanie
Najwyższa widoczność dzięki inteligentnie wyprofilowanej konstrukcji maski i deski rozdzielczej
Nieograniczona zwrotność i dostępność procesów konserwacyjnych
Opcja dachu Visio z zabezpieczeniem przed spadającymi przedmiotami (FOPS)
Doskonała zwrotność, małe kąty skrętu, technologia Speedsteer
Nowa funkcja potrząsania łyżką w joysticku wielofunkcyjnym
Nowy system szybkozłączy zmniejszający straty ciśnienia przy dużych przepływach, przyspiesza ruch ładowarki i oszczędza paliwo
Hydrauliczne blokowanie osprzętu aktywowane za pomocą SIS
Nowa, standardowa automatyzacja prędkości silnika w menu SIS pozwala operatorom na zwiększenie prędkości silnika zgodnie z działaniem joysticka
Aby jeszcze bardziej poprawić wydajność ładowania, zastosowano szereg funkcji zwiększających wydajność i komfort, w tym wysokoprzepływową hydraulikę i funkcję sprzęgła w hamulcu, która po aktywacji odłącza również napęd
Nowy ładowacz serii MF E-Loader dostępny jest jako wyposażenie opcjonalne; zoptymalizuje wykorzystanie ładowarki i daje dostęp do wymiarów niezbędnych podczas procesów ładowania już z poziomu ekranu dotykowego Datatronic 5.
Dostępne pakiety serwisowe
MF ALWAYS RUNNING – Twoja flota zastępczaNajlepsza w swojej klasie obsługa klienta. W ramach programu „MF Always Running — Twoja flota zastępcza” zapewniamy maszynę zastępczą, dzięki czemu można kontynuować pracę z minimalną przerwą, tak aby zmaksymalizować wydajność podczas serwisu lub naprawy maszyny. Uczestniczący w programie MF Always Running dealerzy Massey Ferguson zapewniają klientom szeroki wybór ciągników o mocy od 100 KM do 400 KM.